S.S.S.

Binerken / Merkez İstasyon Teferrüç tesislerinde…

Gruplara özel indirimimiz yoktur. Çocuklara, 65 yaş üstüne,  engellilere, engelli yakınlarına, gazi ve şehit yakınlarına özel indirimler yapılır. İndirimler için fiyat tarifesi sayfasına bakabilirsiniz. 

Kredi kartı bütün gişelerde geçerlidir.

Sistem otomasyonumuz buna müsaade etmez. Çok ender durumlarda yanlış anlaşılmadan kaynaklı hata olursa görevlilerimiz anında müdahale eder ve bilet değiştirilerek sorun çözülür.

Yol alırken / Kabinde…

Teleferik Sistemi, normal şartlar altında (bakım, hava şartları vs. hariç) 7 gün; MEVSİME GÖRE BAŞLANGIÇ ve BİTİŞ saatleri birkaç saat farklılaşsa dahi, gün boyu durmaksızın çalışır.

Güncel çalışma saatlerini sitemizin en alt kısmındaki alandan veya fiyat tarifesi sayfasından öğrenebilirsiniz.

20 saniyede bir, 8 kişilik kabin gelmektedir. Detachable gondola sisteminde tesis sürekli çalışmaktadır. Herhangi bir sefer saati uygulamamız yoktur.

8 kişilik 140 kabin aktif halde bulunmaktadır .

Sistem yolcu sayısından bağımsız olarak durmaksızın çalışmaktadır. 1 kişi dahi gelse sıra veya kabinin dolmasını beklemeksizin tek başına teleferiğe binebilir.

Yardımcı personelimiz tarafından müşteriler yönlendirilmektedir, kabine kesinlikle 8 kişiden fazla kişi bindirilmemektedir.

-Piknik sepeti ve bebek arabasından herhangi bir extra ücret talep edilmemektedir. Bununla birlikte eşya tarifemiz yoktur.

-Bisiklet ücretlidir, fiyat tarifesi linkinden takip edebilirsiniz.

-Gaz, mazot ve benzin ile çalışan tüm taşıtlar binamıza alınmamakla birlikte kabinlerimize de kabul edilmemektedir.

-Kayak takımları ve snowboard ile binilebilir. Kabinin dışında 2 kişilik kayak takımı askısı bulunur.

Kedi, köpek ve diğer pet hayvanlar kendi kafesleri içerisinde olmak şartıyla kabul edilir ve herhangi bir ek ücret talep edilmez.

CE standarlarında ki çok özel malzemelerle ve en son teknoloji ile yenilenen kabinlerin teknik özelliklerini teleferik/kabinler linkinden takip edebilirsiniz.

Kabin kapılarımızın hareket halinde açılmasına mekanik bir imkânı yoktur.  Yalnızca özel anahtarla kurtarma durumunda yetkililerce açılabilir. Kabinlerin kapısı hidrolik sistemle istasyonlarda kapatılıp kilitlenir. İstasyondan çıkmadan kapıların durumu sensörler ile test edilir. Eğer herhangi bir kapı düzgün bir şekilde kapanmadıysa sistem kendini durdurarak oluşabilecek tehlikeyi önler.

Kabindeki yolcularımızın bize ulaşabileceği  “444 63 45” Acil Destek  numaramız var.

Kabinler aerodinamik açıdan rüzgârdan en az etkilenecek biçimde tasarlanmıştır. Yolcularımızı etkileyebilecek bir şekilde sallanmaz.

Herhangi bir sağlık probleminde ilkyardım eğitimi almış personelimiz olaylara müdahale ederek, hastaya ilk müdahaleyi gerçekleştirir. Ardından en yakın hastaneye sevkiyatı konusunda yardımcı olunur. Sarıalan İstasyonunda, hemşire desteğinde bir “sağlık odası” da bulunmaktadır.

Teleferikte yolculuk sırasında cep telefonları aralıklı olarak çekim alanına giriyor. Kesintisiz iletişim için GSM operatörleriyle görüşmelerimiz devam etmektedir.

Hem Türkiye’nin hem dünyanın 2014 itibariyle en uzun halatlı yolu Bursa Teleferik.

Şu an 3. etap çalışmalarının tamamlanması ile birlikte bu uzunluk 9  km’ye ulaşmıştır.. Dünyada farklı sistemlerle yapılan teleferikler olmasına karşın, kayıtlara geçen bu uzunlukta başka bir “halatlı taşıma” sistemi henüz yok.

Bursa Teleferik sisteminin inşa ve montaj işlemini LEITNER Ropeways tarafından gerçekleştirildi. Firma 100 yıllık tarihinde, sayısız teleferik sistemi tamamlamıştır.

Kazaların %99 u insan hatalarından oluşmaktadır. Otomasyon sistemi; eş zamanlı izleme, raporlama, uyarı ve müdahaleleri “otomatik cihazlarla” gerçekleştirir. Kumanda panelini farklı bölgelerdeki birçok uzman, aynı anda takip eder. Dolayısıyla oluşabilecek hatalar için çok titiz önlemler alınır. Krizlerde anında müdahale edilebilir.

Elektrik kesilmesine karşı tüm istasyonlarımızda bulunan jeneratörler devreye girerek elektrik kesintisinde olabilecek duraklamaları engeller. Halatın kopması ise mekanik olarak mümkün değildir.

Sistem her türlü hava koşulunda çalışmak üzere tasarlanmıştır. Kar, kış, tipi gibi etkenlerin hepsine karşı dayanıklıdır. Fakat sistemin etkileyen tek dış etken rüzgârdır. Rüzgârlı havalardaki Teleferik önlemleri ve çözümleri hakkındaki detaylı bilgiyi teleferik/güvenlik linkimizden edinebilirsiniz.

Teknik sorun çıkabilecek tüm noktalarda en az 2 personel teknik bir problemle başa çıkmak için hazır halde beklemektedir.  Eğer mevcut aksilik 15 dk. üzerine çıktıysa acil durum motoru ile tahliye prosedürü uygulanır. Bu konudaki detaylı bilgiyi teleferik/güvenlik linkimizden edinebilirsiniz.

Bursa Teleferik A.Ş. de elektronik mühendislerinden, makine ve inşaat mühendisine, elektrik mühendisinden teknisyenlere uzanan geniş bir teknik kadro bulunur.

Yolcularımız tüm şikâyetlerini danışmada/gişelerde bulunan ekibimize, sözlü veya yazılı olarak yapabilmektedir. Tüm şikâyetler ilgili departmana ulaştıktan sonra sürecin takibi için bir kopyası da Genel Müdürlüğe gönderilir. Sorunun çözümü ivedilikle çalışma programına alınır.

Ayrıca bilgi@teleferik.com.tr adresine mail olarak iletebilirsiniz.

İkinci istasyonda / Kadıyayla’da…

Çevre düzenlenmesi tamamlanma safhasında olan Kadıyayla İstasyonu’nda şu an için iniş-biniş gerçekleştirilemiyor. Çok yakında inşaat bittiğinde bu istasyonda da inip gezilebilecek.

Hayır. Herhangi bir kabin değişimi yapmadan yolculuğunuza devam edebilirsiniz.

Hayır. Kadıyayla istasyonunda herhangi bir bilet gişesi ve turnike sistemi uygulanmamaktadır.

Üçüncü istasyonda / Sarıalan’da…

2 farklı tipte biletimiz mevcuttur. Tek yön ve gidiş dönüş, müşterilerimizin ihtiyacına göre bilet alması gerekir.

Bilet müşterilerimize verildiği andan itibaren müşterimizin sorumluluğundadır. Yolculuk süresince biletini saklaması ve kaybetmemesi gerekmektedir. Müşterilerimiz biletlerini kaybetmeleri halinde, istasyonlarımızda ki gişelerden tekrar bilet satın alarak yolculuklarına devam edebilir.

Sağlık odası Sarıalan bölgesinde tahsisleri yapılmış olup işletme hemşiremizle birlikte hizmete başlamıştır.

Bursa Teleferik | S.S.S.